Iedere derde woensdagochtend van de maand is er in principe een korte viering met aansluitend een meditatieve wandeling vanuit het Simonshuis . We volgen daarmee een traditie van het Nijkleaster in Jorwert. Woensdagochtend 18 september is de eerstvolgende keer. Van harte uitgenodigd!
Continue reading “Utrechtse Simonswandelingen, 18 september”Voorstelling ‘In Gods naam’
Een productie van Nachtzon Media i.s.m. de Protestantse Kerk Nederland
“Hoe ga je in godsnaam met het leven om? In een tijd vol onzekerheden, onrust en
verandering zoekt Bas Ragas naar antwoorden in een eeuwenoud verhaal.”
De verhalen uit de Bijbel hebben onze cultuur gevormd. Veel van onze kunst,
spreekwoorden en gezegdes zijn ontstaan of geïnspireerd door de Bijbelse verhalen. Je kunt
het Rijksmuseum niet inlopen zonder deze verhalen te kennen. Helaas gaat de Bijbel vooral
open in kerken. De makers van ‘In Gods naam’ willen deze verhalen opnieuw in de breedte
van de samenleving laten klinken.
Mantel van Sint Maarten
Op donderdag 7 november 2024 wordt de Mantel van Sint Maarten uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Domkerk. Dit doen we in de geest van Sint Maarten die zijn mantel deelde met iemand zonder kleding.Dat verhaal gaat over delen maar ook over het zien van de ander.
Continue reading “Mantel van Sint Maarten”MEER-avond Inspiratie – 24 september
Wij hebben de MEER-avonden weer eens geëvalueerd en besloten om een paar accenten te verleggen. De laatste tijd werden de MEER-avonden bezocht door maar een kleine groep mensen. Wij denken dat er meer zit, in de MEER-avonden, vandaar deze uitnodiging.
Continue reading “MEER-avond Inspiratie – 24 september”Nieuwe vierplek? Jouw mening telt!
Geachte gemeenteleden, Zoals u wellicht weet, geloven we bij de Nieuwe Kerk (NK) dat we door te delen kunnen vermenigvuldigen. Om deze visie verder uit te dragen, onderzoeken we de mogelijkheid om een nieuwe vierplek te creëren. Waarom een nieuwe vierplek?
Continue reading “Nieuwe vierplek? Jouw mening telt!”
Nieuwe vierplek? Jouw mening telt!
Geachte gemeenteleden,
Zoals u wellicht weet, geloven we bij de Nieuwe Kerk (NK) dat we door te delen kunnen vermenigvuldigen. Dit is geen doel an sich, maar een middel om het koninkrijk van God te bouwen en de stad Utrecht te dienen. Om deze visie verder uit te dragen, onderzoeken we de mogelijkheid om een nieuwe vierplek te creëren.
Continue reading “Nieuwe vierplek? Jouw mening telt!”
Laatste Info over de Startzondag
LET OP: De fietsen kunnen zondag NIET in het speeltuintje bij de Warmoes worden geparkeerd. Je moet even iets doorfietsen en parkeren bij de Jenaplanschool (OBS Wittevrouwen) of het transformatorhuisje tegenover de school. Kom wat eerder zodat je genoeg tijd hebt om je fiets te parkeren en naar de kerk te lopen!
Continue reading “Laatste Info over de Startzondag”
Kringseizoen
Na de startzondag van aanstaande zondag 15 september gaat ook het nieuwe kringseizoen beginnen. Een mooi moment om (weer) eens te gaan kringen. De (tweewekelijkse) huiskringen horen echt bij de Nieuwe Kerk. We delen onze levens, eten, lezen en bidden samen.
Continue reading “Kringseizoen”
NK Borrel bij meneer Potter
Na een zomerstop staat er weer een NK Borrel gepland om gezellig een avondje samen te borrelen! Iedereen is uitgenodigd van de NK (WP& WV) en nodig vooral je vrienden uit.
Continue reading “NK Borrel bij meneer Potter”
Meld je aan voor Startzondag!
De eerste aanmeldingen voor de startzondag druppelen binnen, heel fijn! Om ervoor te zorgen dat er genoeg taart & lunch is horen we graag of je 15 september op de Startzondag aanwezig bent.
Continue reading “Meld je aan voor Startzondag!”